شیر برقی بک فیلتر

شیر برقی بگ فیلتر

شیر برقی بک فیلتر و بررسی کامل آن

شیر های برقی بک فیلتر در سیستم‌ های فیلتراسیون غبارگیر ها، توربین‌ های گاز و تجهیزات گوگردزدایی استفاده می‌ شوند که تا به امروز در بین شیر های برقی موجود و تولید شده ، جزو کاربردی ترین محصولات در صنایع گوناگون به شمار می روند.

آنها معمولاً برای تمیز کردن فیلترهایی مانند فیلترهای کارتریج، فیلترهای پاکت، فیلترهای سرامیکی و فیلترهای الیاف فلزی خرد شده استفاده می شوند.

مهم ترین اجزای شیر برقی بک فیلتر مانند هر شیر برقی دیگری، بخش سلونوئید و شیر آن است. اما با توجه به کارکرد متفاوت آنها نسبت به سایر شیر های برقی، میتوان به اجزای دیگری مثل ورودی و خروجی، یک بویین و سوکت از جنس آلیاژ مس و دیافراگم پلاستیکی و کشسانی (فنری) اشاره کرد.

در این محصولات، فیلتر هایی نیز با قطر معین وجود دارند که ذرات بزرگ‌ تر نمی‌ توانند از آن‌ ها عبور کنند. وقتی این فیلترها کثیف شوند، شیر برقی بک فیلتر فعال شده و با استفاده از فشار هوا، ذرات کثیف را از فیلتر خارج می‌ کند. به این ترتیب، فیلتر مجددا قابل استفاده و تمیز می گردد.

در این مقاله، نحوه عملکرد این شیر ها در یک برنامه معمولی برای سیستم های جمع آوری گرد و غبار را مورد بحث قرار خواهیم داد.

برای مطالعه مقاله شیر برقی اینجا و یا برای اطلاعات بیشتر و مشاهده سایر محصولات در زمینه شیر برقی در فروشگاه کنترل برق اینجا کلیک کنید.

نگاه اجمالی به سیستم های جمع کننده ی گرد و غبار و عملکرد شیر برقی بک فیلتر در آنها

 

جمع کننده های گرد و غبار سیستم هایی هستند که برای حذف آلاینده های دانه ای جامد و یا بازیابی جامدات یا پودر های ارزشمند از گازهای خروجی قبل از تخلیه در جو استفاده می شوند.

جمع کننده گرد و غبار از یک دمنده، فیلتر گرد و غبار، سیستم تمیز کردن فیلتر و سیستم حذف گرد و غبار متشکل است.

یکی از کارآمدترین و مقرون به صرفه ترین غبارگیر های موجود، جمع کن پارچه ای است که معمولاً به عنوان کیسه خانه شناخته می شود.

در یک کیسه خانه، گاز پر از ذرات از کیسه های پارچه ای عبور می کند و گرد و غبار را روی سطح بیرونی کیسه رسوب می دهد. کیسه ها به طور مداوم تمیز می شوند تا اطمینان حاصل شود که مقاومت فشار خانه کیسه در محدوده از پیش تعیین شده قرار دارد و همچنین اطمینان حاصل شود که راندمان جمع آوری گرد و غبار کافی است.

رایج ترین روش تمیز کردن، پالس جت یا فیلتر فشار جت نام دارد.

 

روش پالس جت (فیلتر فشار جت)

در این روش، گرد و غبار با انفجار هوای پرفشار که به قسمت بالایی فیلتر کیسه لوله وارد می شود، حذف شده و نازل های بالای هر کیسه را تغذیه می کند.

پس موج ضربه ای ایجاد شده که از کیسه عبور می کند، باعث می شود کیسه منبسط و حجم گرد و غباری که در کیسه جمع شده است متلاشی شود.

اگرچه این پالس هوای فشرده به طور موقت جریان هوا را از طریق کیسه لوله فیلتر متوقف می کند اما به دلیل آزاد شدن سریع، در جریان ذرات بار داخل کیسه خانه دخالت نمی کند. بنابراین پاک کننده های خانه جت پالس می توانند به طور مداوم کار کنند.

موج ضربه ای در حدود نیم ثانیه از کیسه فیلتر لوله ای عبور می کند. بنابراین، هوای تپنده باید به اندازه کافی قوی باشد تا تمام طول کیسه را طی کند و حجم گرد و غبار را بشکند. با استفاده از شیر برقی بک فیلتر می توان شیر جمع کننده گرد و غبار را به سرعت باز و بسته کرد.

استفاده از شیر برقی بگ فیلتر امکان کنترل افت فشار از طریق فیلتر و همچنین توالی پالس را فراهم می کند.

 

 

انواع شیر برقی های بک فیلتر

 

شیر برقی های بک فیلتر در انواع گوناگون به فروش می رسند. با توجه به کاربرد این محصولات برند های مختلف و مطرحی در دنیا این شیر های برقی را به عرصه تولید می رسانند.

برند هایی از جمله ASCO ، DURAVIS و TURBO ایتالیا که مشابه این محصول به صورت درجه یک در ایران ساخت و تهیه می شود.

 

عملکرد و کاربرد شیر برقی بگ فیلتر

 

شیر های برقی بک فیلتر، دسته ای از شیر های برقی هستند که به طور خاص برای سیستم های جمع آوری گرد و غبار طراحی شده اند و برای مصارفی همچون غبار گیری و فراوری محصولات بتنی، مواد غذایی، محصولات کشاورزی و ریخته گری نیز کاربرد دارند.

وقتی شیر برقی فعال می شود، هوای محبوس شده در بالای دیافراگم به سرعت تخلیه و باعث اختلاف فشار زیادی در دیافراگم می شود. با این کار دیافراگم به طور ناگهانی باز می شود.

هنگامی که شیر برقی روشن می شود، هوا از طریق سوراخی در محفظه بالایی دیافراگم خارج می شود که فشار را متعادل می کند و دریچه را بلافاصله می بندد. باز و بسته شدن سریع شیر برای تمیز کردن موثر فیلترها و مصرف اقتصادی هوای فشرده بسیار مهم است. این امر با کوچک نگه داشتن وزن قطعات متحرک و در نتیجه داشتن یک اینرسی جزئی امکان پذیر است. (اینرسی یا لختی به معنای تمایل ماده برای حفظ وضع حرکتی خود)

این شیرها مقادیر کیلووات بسیار بالایی دارند.

 

پارامترهای اصلی در انتخاب شیر برقی بک فیلتر

 

  • حجم مخزن : مقدار هوای ذخیره شده در مخزن منبع تغذیه که به اندازه شیر بستگی دارد.
  • فشار مخزن : فشار هوا در مخزن که فشار ورودی شیر نیز می باشد.
  • حداکثر فشار مجاز : حداکثر فشار خط یا سیستم برای عملکرد ایمن.
  • طول پالس الکتریکی : هنگامی که شیر فعال می شود ، طول پالس اهمیت دارد.
  • طول کل پالس : زمان بین باز کردن و بستن شیر.
  • حداکثر فشار : حداکثر فشاری که در انتهای لوله دمنده که موج ضربه ای را ایجاد می کند، به دست می آید.
  • مخزن افت فشار : تفاوت فشار مخزن قبل و بعد از موج ضربه. برای حفظ جریان صوت در لوله های ضربه ای باید افت فشار را حداکثر تا 50 درصد فشار مطلق مخزن محدود کرد.
  • نسبت عملکرد : نسبت فشار مخزن و فشار اوج بر حسب درصد. مقدار این پارامتر به کیلوولت سوپاپ و زمان باز شدن بستگی دارد.
  • حجم در هر پالس : حجم هوا در فشار جو که از شیر در هر پالس عبور می کند. هر چه این پارامتر بیشتر باشد، کیسه های فیلتر بهتر تمیز می شوند و کیسه های بیشتری را می توان در هر شیر تمیز کرد.

 

 

فروشگاه کنترل برق ضمن تشکر از مخاطبین گرامی برای مطالعه مقاله ، به اطلاع شما عزیزان می رساند که خرید از کنترل برق برای شما تضمین کیفیت آن محصول و دریافت فاکتور رسمی و معتبر فروشگاه را نیز به همراه دارد.

 

برای مشاهده محصولات دسته شیر برقی بک فیلتر کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − سیزده =

Main Menu