پرشر سوئیچ دانفوس

پرشر سوئیچ DANFOSS

پرشر سوئیچ دانفوس

با بیش از 75 سال تجربه در تولید کنترلر های فشار برای کاربردهای صنعتی، دانفوس گسترده ترین طیف را در بین هر تولید کننده ای ارائه می دهد. پرشر سوئیچ های صنعتی دانفوس فشار هوا و مایعات را اندازه گیری و کنترل می کنند. سوئیچ های فشار ما دقیق، مستحکم هستند، برای عمر طولانی ساخته شده اند و حتی در سخت ترین شرایط، روز به روز بدون عیب و نقص کار می کنند. پرشر سوئیچ دانفوس در انواع مختلفی در بازار موجود میباشد که کیفیت و عملکرد خوب این محصولات موجب گردیده که این سوئیچ های فشار جزو محبوب ترین ها در میان رقبا گردند.

 

معرفی اجمالی سوئیچ های فشار سری KP شرکت دانفوس

فشار سوئیچ های دانفوس کنترلر ها و محدود کننده های الکترومکانیکی هستند که فشار هوا و مایعات را در محدوده فشار معین کنترل می کنند. تمام سیستم های تماس در واحدهای تنظیم کننده Danfoss دارای یک سیستم “عمل سریع” هستند که نیروی تماس را تا لحظه قطع تماس حفظ می کند. این آنها را از محصولات رقیب که در آنها میکرو سوئیچ استفاده می شود متمایز می کند.

مصارف اصلی سوئیچ های فشار سری KP دانفوس برای استفاده در صنایع تبرید و سردخانه ای است ولی در بسیاری از مصارف دیگر از قبیل سیستم های پنوماتیکی و کنترل پمپ ها و … نیز مورد استفاده قرار میگیرند. پرشر سوئیچ دانفوس در صنایع سرد خانه ای و سیستم های تهویه مطبوع برای محافظت سیستم در برابر فشار مکش بیش از حد کم یا فشار تخلیه بیش از حد زیاد مورد استفاده قرار میگیرند. همچنین از سوئیچ های سری kp برای راه اندازی و متوقف کردن ( استارت و استپ ) کردن کمپرسور و فن های کندانسور در صنایع برودتی استفاده می شود.

از ویژگی های قابل توجه این پرشر سوئیچ ها میتوان به قابلیت اتصال مستقیم سوییچ به الکتروموتورهای تکفاز تا توان 2 کیلو وات یا قرار گیری در مدار کنترل موتورهای DC بدون نیاز به استفاده از کنتاکتور اشاره نمود. که همین ویژگی باعث افزایش مقبولیت پرشر سوییچ دانفوس سری KP گردیده شده است. در مجموعه سوئیچ های فشار KP از یک میکروسوئیچ نوع SPDT استفاده گردیده و تنظیم محل عملکرد و فشار مورد نیاز قطع و وصل در دسترس میباشد و به سهولت قابلیت تنظیم است.

همچنین این کلید های فشار با توجه به محل استفاده از محفظه های با حفاظت های مختلف در برابر رطوبت و گرد و غبار ( IP30 , IP 44 , IP55 ) موجود میباشد که در انتهای متن به آن می پردازیم.

سوییچ فشار دانفوس

چگونگی عملکرد سوئیچ های فشار دانفوس

فشار سوئیچ های مکانیکی از فشار سیال در داخل یک محفظه برای فعال کردن مکانیزم فیزیکی استفاده می کنند که دو کنتاکت را در دستگاه سوئیچ فعال می کند، یا دستگاه متصل را باز یا بسته می کند. نقطه فشار به عنوان بخشی از ساخت کارخانه از پیش تنظیم شده است و قابل تنظیم نیست.

سوئیچ‌های فشار الکترونیکی از سیگنال‌های الکترونیکی برای راه‌اندازی سوئیچ استفاده می‌کنند و اغلب یک سیگنال ثانویه برای نظارت بر فشار در محفظه تعیین‌شده ارائه می‌کنند. نقاط فعال سازی سوئیچ اغلب در طول ساخت کارخانه تعیین می شود، اما می توان آن را در صورت نیاز از طریق یک رابط روی دستگاه، همراه با سایر عملکردها تنظیم کرد.

 

ویژگی های پرشر سوییچ دانفوس سری KP

  • عکس العمل سریع سوئیچ در برابر تغییر فشار که باعث افزایش طول عمر سوییچ میگردد.
  • سوئیچینگ دیفرانسیل پایین
  • مقاوم در برابر لرزش و ضربه (شوک)
  • طراحی نسبتا جمع و جور و ابعاد کم
  • بدنه یکپارچه
  • قابلیت اطمینان بالا از نظر الکتریکی و مکانیکی
  • دارای شستی جهت عملکرد به صورت دستی ( از این قابلیت بیشتر جهت تست و آزمایش پرشر سوئیچ استفاده میگردد)
  • قابل استفاده برای کاربردهای مختلف
  • پایداری ارتعاش بالا

کاربرد های پرشر سوئیچ دانفوس

سوئیچ های فشار به طور گسترده ای برای طیف وسیعی از کاربردها در سراسر صنعت و تولید استفاده می شوند. عملکرد آنها بر مبنای ارائه بازخورد الکتریکی به سیستم ها در پاسخ به اندازه گیری افزایش یا کاهش فشار است. یک سوئیچ فشار معمولاً با توجه به نقطه تنظیم انتخاب شده عملکرد قابل تنظیم است.

موارد استفاده آنها عبارت اند از :

  • کمپرسورهای گاز الکترونیکی
  • پمپ های آب چاه
  • کنترل شارژ درون سلولی درون باتری
  • فعال کردن زنگ هشدار در صورت کاهش فشار کابین هواپیما
  • پنل های فشار روی درب های کشویی
  • سوئیچینگ جریان های بالا به عنوان مثال پمپ ها و درایوها

همچنین در زمینه روغن، هوا، آب، دیفرانسیل ها، پمپ های آب و کمپرسورها نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

 

مشخصات فنی سوییچ فشار DANFOSS

  • تحمل دمایی : -50 الی 100 درجه سانتی گراد
  • دمای کارکرد : -40 الی 65 درجه سانتی گراد
  • حداکثر فشار کاری :
  • LP : 17 BAR
  • HP : 35 BAR
  • KP : 46.5 BAR
  • حداکثر جریان قابل عبور از سوییچ ( AC) : 16 آمپر
  • قطر سیم : 0.75 الی 2.5 میلی متر
  • فیوز حفظتی در بابر اتصال کوتاه: 16 آمپر
  • حفاظت عایقی : تا ولتاژ 400 ولت
  • کلاس حفاظتی : IP30 / IP44 / IP55
  • جنس بدنه : استیل و آلومنیوم

در زیر به معرفی اجمالی برخی از انواع پرفروش این محصول در بازار داخل اشاره میگردد.

انواع مدلهای پرشر سوئیچ دانفوس KP

تنوع محصولات شرکت دانفوس زیاد است و برخی از محصولات این شرکت متاسفانه در داخل کشور موجود نمیباشد. در قسمت پایین به معرفی چند نوع از انواع پر فروش پرشر سوئیچ های این شرکت میپردازیم.

KP1 , KP2 , KP5 , KP15 , KP17 , KP34 , KP35 , KP36 , KP37 , KP38

 

آشنایی با اجزاء پرشر سوئیچ های دانفوس

اجزاء سوئیچ فشار دانفوس

 

شماره و اطلاعات فنی :

روش تنظیم انواع پرشر سوئیچ دانفوس

تنظیم سوئیچ فشارها با قابلیت ریست خودکار LP :

ابتدا فشار LP مورد نظر را بر روی صفحه مدرج تنظیم کنید. ( با چرخاندن پیچ تنظیم لو پرشر روی مقدار 0.7 بار تنظیم نمایید ) حالا لو پرشر دیفرانسیل که با عبارت DIFF نشان داده شده است را تنظیم نمایید و روی مقدار 0.15 بار قرار دهید.

تنظیم سوئیچ فشار ها با قابلیت ریست خودکار HP :

برای تنظیم فشار HP یا های پرشر با چرخاندن پیچ تنظیم HP روی مقدار 2.3 بار تنظیم نمایید و سپس برای تنظیم فشار HP دیفرانسیل با چرخاندن پیچ تنظیم DIFF روی مقدار 0.3 بار تنظیم نمایید.

نکته ای که نیاز است حتما رعایت کنید :

پس از تنظیم چه HP و چه LP حتما پس از انجام تنظیم با استفاده از گیج فشار عملکرد پرشر سوئیچ را کنترل کنید.

تنظیم سوئیچ فشار ها با قابلیت ریست دستی :

فشار قطع مورد نظر را بر روی نمایشگر مدرج که با عنوان CUT-OUT مشخص گردیده شده است تنظیم کنید. سوئیچ های کم فشار یا LP را می توان به صورت دستی ریست کرد وقتی فشار ورودی برابر با فشار قطع که تنظیم نمودیم به علاوه فشار دیفرانسیل برسد و برای سوئیچ های های پرشر HP وقتی میتوان عمل ریست دستی را انجام داد که فشار ورودی برابر با فشار قطع تنظیم شده منهای فشار دیفرانسیل گردد.

عملکرد سوئیچ فشار های دانفوس

 

مشاهده محصولات در زمینه پرشر سوئیچ دانفوس

 

خرید پرشر سوئیچ دانفوس

پرشر سوئیچ ها به جهت کاربرد گسترده ای که در صنایع مختلف و کارخانجات دارند، از قطعات پر مصرف به شمار می روند اما گاهی ممکن است قیمت بالای محصول و یا کیفیت نا مطلوب آن رابطه ای معکوس میان میزان تقاضا و عرضه ی محصولی ایجاد نماید. البته این مسئله تا حد زیادی وابسته به نوسانات قیمت ارز در داخل کشور می باشد. با این حال مسائل مالی نباید از رسیدن محصول با کیفیت به دست متقاضیان گرامی جلوگیری کند. 

از همین رو فروشگاه کنترل برق با ارائه محصولات با کیفیت و با قیمت منصفانه، در بازار رقابت بی همتا بوده و فضای مطمئن برای داشتن خریدی رضایت مند را برای مشتریان ارجمند خود فراهم کرده است. شما می توانید جهت اطلاع یافتن از قیمت ها به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را بیابید و یا در صورت کامل نبودن اطلاعات قیمت (که به دلیل پایدار نبودن قیمت ارز از روی سایت برداشته شده اند) با شماره های مندرج در سایت تماس گرفته و به اطلاعات دقیق تری نسبت به محصول مورد نیاز خود دست پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 10 =

Main Menu