نمایندگی زیمنس در تهران

نمایندگی زیمنس

نمایندگی زیمنس در تهران

فروشگاه کنترل برق یکی از نمایندگی های رسمی زیمنس در تهران است که به ارائه ی خدمات به مشتریان میپردازد. 

کمپانی زیمنس یک کمپانی آلمانی و چند ملیتی است که در سال 1847 میلادی توسط ورنر زیمنس و یوهان گیورگ هالسکه در شهر برلین المان تاسیس شده است.

زیمنس یکی از معتبر ترین شرکت های صنعتی المان می باشد که در زمینه های انرژی، صنعت، صنایع شهری و زیر ساخت فعالیت می کند که با بیش از 170 سال سابقه در زمینه ی مهندسی و نواوری ،شهرت و اعتباری جهانی را برای خود کسب کرده است.

پایگاه اصلی و مدیریتی نمایندگی زیمنس در شهرهای مونیخ و برلین المان می باشد و به علت شعبه های گسترده ای که دارد به عنوان بزرگ ترین و معروف ترین شرکت صنعتی و ساخت و تولید اروپا محسوب می شود.

قابل ذکر است که واحد پر سود و فروش اولیه این شرکت مربوط به بخش اتوماسیون زیمنس می باشد. در حال حاضر نمایندگی زیمنس در تهران ارئه دهنده انواع محصولات زیمنس نیز می باشد.

کمپانی زیمنس آلمان دامنه ی گسترده ای ازمحصولات و خدمات مربوط به مهندسی برق و الکترونیک را ارائه می دهد که به طور کلی می توان محصولات آن را به دسته های زیر تقسیم کرد:

  • محصولات ساختمانی
  • اتوماسیون و محصولات مرتبط با کارخانه های صنعتی
  • محصولات مرتبط با انرژی
  • محصولات پزشکی
  • مرتبط با ترابری و لجزتیک

در حال حاضر کمپانی زیمنس در 4 زمینه اصلی سلامت، انرژی، صنعت و زیر ساخت فعالیت می کند. کمپانی زیمنس در سراسر جهان شعبات و نمایندگی فروش بسیاری دارد که بیش از 370 هزار نیروی کار در آنها مشغول به کار می باشند. جالب است بدانید که شعار سازمانی شرکت زیمنس نبوغ زندگی می باشد.

نمایندگی زیمنس

 

نمایندگی زیمنس – اتوماسیون صنعتی

در حال حاضر اتوماسیون صنعتی به یک امر ضروری برای مراکز تولیدی و صنعتی تبدیل شده است که این کار مزایای زیادی دارد.

از جمله آن می توان به افزایش سرعت تولید و راندمان کار و همچنین کم شدن خطا و ضایعات اشاره کرد. اجرای اتوماسیون صنعتی به بهره بردن ازتجهیزات مختلف نیاز دارد که PLC از اصلی ترین تجهیزات این فرایند میباشد که با برندهای مختلفی به فروش میرسد.

نمایندگی زیمنس در تهران یکی از با کیفیت ترین پی ال سی ها را تولید می کند که در ادامه به آن می پردازیم.

تعریف اتوماسیون صنعتی

در اصطلاح عامیانه در نمایندگی SIEMENS به اتوماسیون صنعتی رباتیزه کردن می گویند. در این فرایند ماشینالاتی که در خط تولید وجود دارند توسط رایانه و سایر ابزار کنترلی هدایت می شوند. به همین دلیل نیروی انسانی کم تری برای هدایت تجهیزات لازم است.

اگر بخواهیم تعریفی برای اتوماسیون صنعتی در نظر بگیریم می گوییم هدایت و کنترل خودکار انواع دستگاه ها.با وجود اینکه تلاش های بسیاری برای دستیابی به اتوماسیون کامل در صنعت انجام شده است اما در حال حاضر شاهد تجهیزات نیمه خودکار در صنعت هستیم.این بدان معنا است که اتوماسیون کامل هنوز محقق نشده است.

قابل ذکر است که در فرایند نیمه خودکار قسمتی از کار هدایت بوسیله اپراتورها و قسمت دیگر بوسیله سیم کنترل انجام می شود. هدف اصلی و مهم اتوماسیون صنعتی، افزایش کارایی دستگاه ها و راندمان تولید می باشد.که علاوه بر این موارد به این اهداف می توان افزایش کیفیت محصول ،بهبود کنترل کیفیت،کاهش ضایعات و افزایش ضریب ایمنی را هم اضافه کرد.به این علت است که صنایع مختلفی ازجمله صنایع غذایی،خودروسازی،مواد شیمیایی،پتروشیمی،نفت، گاز و..به منظوربهبود عملکرد خود به اتوماسیون صنعتی نیاز دارند.

ضرورت استفاده از اتوماسیون صنعتی

در صنایع بدون اتوماسیون صنعتی،وظیفه هماهنگی سایر نیروهای کار را یک نیروی انسانی برعهده دارد. اگرچه که این کار برای صنایع کوچک مشکلی ایجاد نمی کند اما در صنایع بزرگ انجام این کار توسط نیروی انسانی با خطای زیادی همراه است. همین موضوع ضرورت استفاده از اتوماسیون صنعتی را در صنایع بزرگ نشان می دهد.

معرفی PLC های موجود در نمایندگی زیمنس SIEMENS

اتوماسیون صنعتی از اجزای مختلفی تشکیل شده که از جمله آن می توان به پی ال سی اشاره کرد. PLC ها بعنوان هسته مرکزی اتوماسیون صنعتی شناخته می شوند. وظیفه این هسته مدیریت و کنترل تمامی اقدامات صورت گرفته می باشد. به عبارت دیگر وظیفه پی ال سی در دریافت اطلاعات، پردازش آن و ارسال فرمان به عملکرد آن خلاصه می شود.

PLC های زیمنس که ممکن است آنها را به عنوان کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی بشناسید، کامپیوترهای دیجیتال صنعتی هستند که برای کنترل و اتوماسیون فرآیندهای تولید یا دستگاه های رباتیک طراحی شده اند. PLC های زیمنس در مواردی استفاده می شود که کنترل قابلیت اطمینان، برنامه نویسی ساده و تشخیص خطا مورد نیاز است.

پی ال سی ها از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که در سه گروه ماژول ورودی، پردازنده مرکزی و ماژول خروجی جا می گیرند.

در ادامه به معرفی انواع پی ال سی (ساخت نمایندگی زیمنس) که انواع محصولات آن در نمایندگی زیمنس در تهران نیز موجود می باشد، می پردازیم :

  • LOGO
  • S7-200
  • S7-300
  • S7-400
  • S7-1200
  • S7-1500

PLC S7-200

این پی ال سی یکی از انواع میکرو پی ال سی های تولید شده با قیمت ارزان است که توسط نمایندگی زیمنس تولید شده و در نمایندگی زیمنس در تهران نیز موجود می باشد. کاربران می توانند برای مقاصد کنترلی ساده یا پیچیده از آن بهره بگیرند.

این مدل به صورت کامپکت و ماژولار تولید می شود و از مزایای آن می توان به قابلیت نصب ساده و استفاده اسان از آن اشاره کرد.

قابل ذکر است که در برخی از مدل ها امکان قرار دادن ماژول اضافی کنار CPU وجود دارد. این مدل ها از نظر تعداد ورودی و خروجی دیجیتال و انالوگ با یکدیگر فرق داشته و انواع مختلفی از آنها طراحی و در بازار عرضه شده که از جمله آن می توان به سری 213،214،215 و … اشاره کرد.

PLC S7-300

یکی از محبوب ترین پی ال سی های تولید شده توسط نمایندگی زیمنس پی ال سی های سری S7-300 می باشد چرا که قدرت و قابلیت های این مدل بسیار بالا بوده و این موضوع را در بسیاری از کشورهای صنعتی جهان به اثبات رسانده است.

به همین علت است که شرکت زیمنس اعلام کرده که با وجود ارائه ی مدل های جدید این تجهیزات، تا پایان سال 2023 برای توقف تولید PLC S7-300 برنامه ای ندارد.

PLC S7-400

نمایندگی SIEMENS به واسطه تجربه موفقی که در زمینه تولید PLC S7-300 داشته آن رابه صورت حرفه ای تر و برای کارایی های متوسط به بالا با عنوان PLC S7-400 به بازار عرضه کرده است.

از مشخصات این مدل نسبت به مدل S7-300 می توانیم به قدرتمندی و سرعت پردازش بالاتر آن اشاره کنیم. در این مدل آدرس دهی 16384 بایت ورودی و خروجی وجود دارد که ازنظر فیزیکی و کاربردی به آنها پسوند FH H F و… تعلق میگیرد.

قابل ذکر است که این مدل همانند سایر پی ال سی های نمایندگی SIEMENS می تواند از چند CPU بهره مند شود.

PLC S7-1200

ساختار ماژولار، انعطاف پذیری، قدرت بالا به منظور کنترل تجهیزات و ابعاد کوچک از ویژگی های PLC S7-1200 می باشد که توسط نمایندگی زیمنس تولید شده و هدف از این کار دسترسی پیوسته به شبکه پروفی باس و اترنت صنعتی و ایجاد جایگزین مناسب برای PLS های سری S7-200 می باشد.

PLS های S7-1200 نقاط قوت بسیاری دارند که ازجمله آن می توان به کارایی بالا و قیمت مناسب آن اشاره کرد.

مناسب بودن تعداد پورت های ورودی و خروجی اعم از دیجیتال و انالوگ،پشتیبانی خوب نرم افزاری و کارکرد ساده از مزایای دیگر این نمونه میباشد.

PLC S7-1500

قابل ذکر است که این نوع از پی ال سی ها جدید ترین پی ال سی های تولید شده توسط نمایندگی زیمنس می باشد.

این مدل اخرین نسل از سیستم های اتوماسیون صنعتی به شمار می رود که جایگزین بسیار مناسبی برای PLS های سری S7-300 و S7-400 میباشد.

از مزایای این مدل می توان به قیمت مناسب، سرعت بالای پردازنده، استفاده از منبع تغذیه خارجی 24 ولت در صورت نبود منبع تغذیه اصلی و … اشاره کرد.

از مشخصات پی ال سی مدل S7-1500 نمایندگی SIEMENS می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کنترل حرکت
  • دارای نمایشگر
  • عیب یابی سیستم
  • قابلیت تشخیص خطا در اتوماسیون صنعتی
  • ارتباط با شبکه های صنعتی پروفی باس و پروفی نت
  • قابلیت حفاظت
  • وب سرور

 

خرید از نمایندگی زیمنس در تهران

همان طور که قابل درک است ، کمپانی بزرگ زیمنس در جهان نمایندگی های زیادی دارد که بخشی عظیمی از فعالیت و فروش این کمپانی بر عهده این نمایندگی می باشد. فروشگاه کنترل برق نیز به عنوان یکی از نمایندگی های زیمنس در ایران و تهران مفتخر است به ارائه محصولات با کیفیت زیمنس در زمینه برق و اتوماسیون صنعتی که پیش تر در همین مقاله به کاربرد آن ها اشاره ویژه ای شد.

کاربران و مشتریان گرامی می توانند جهت اطلاع از موجودی و قیمت محصولات زیمنس با شماره های مندرج در سایت تماس گرفته و از مشاوره متخصصین کنترل برق بهره مند شوید.

 

 

برای مشاهده همه محصولات برند زیمنس اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 13 =

Main Menu